I got my placement!!

Hej! Idag fick jag min placering! Jag ska till Alaska! Haha, det trodde ingen va? Alla bara gissade på det och så för att skojja, men så blev det! Dock hamnade jag inte mitt i ödemarken med isbjörnarna, jag hamnade i Anchorage, Alaskas största stad med drygt 300.000 invånare. Jag kommer bo med en värd mamma, som heter Kristie, och en värdpappa som heter Daniel, de är i 30-40 års åldern och älskar att fotografera, passar mig perfekt! De älskar även hundar, och har två egena, men hjälper även till som volontärer med hemlösa hundar. 
Skolan jag ska gå i heter A.J. Diamond High School, och har dryght 1800 elever (varav 3 andra som oxå är svenskar). Det verkar vara en bra skola, och skoldagarna varar från 7.30-14.00 (tror jag, är inte 100% att det kommer va exakt så, beror på vilka klasser jag tar) varje dag, och jag kommer bo 5 minuter från skolan, så jag kommer dit fort!
Jag kommer bo i en villa, i ett villaområde centralt i Anchorage, precis brevid the Mall (köpcenter). I staden finns även flera balettstudios, och min vmamma har tydligen oxå ett intresse för balett, så hon vet vart jag kan träna, och vill ta med mig på Nötknäpparen i vinter. Dock kan hon inte själv dansa eftersom hon sitter i rullstol, men det verkar inte hindra henne!
Jag har pratat lite men både henne och min vpappa på facebook idag, och de verkar verkligen vara en bra familj! Jag tror jag kommer trivas som fisken i vattnet, och få ett superbra år!
 
Jag åker nu på söndag, så har några dagar kvar i landet lagom, så om nån vill ses så hojjta till!
 
Da school!
 
Här ligger det från långt ifrån, ni ser USA och Canada som de två stora klossarna, och sen alaska på gränsen till Ryssland.. Under den Röda pricken ligger Anchorage.
 
 
Och här ser ni mitt nya hem på närmare håll, som sagt, mitt i ett bostadsområde.
 
 
 


Gud vad spännande, jag önskar dig allt bästa jag kan komma på. Kram

2013-09-04 | 22:38:31

Comment on this post:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback