Some pics from the preparation weekend in Göteborg

 
 
 
 
 
 
 
Bilder från en sen natt med härliga människor i en soffa men popcorn överallt!
 
 
 
Lägret varade från fredan till söndag, fast hela fredagen och söndagen gick ju till att ta sig till den där halvön utanför Göteborg! Jag åkte tåg, och satt och kollade på Game of Thrones hela vägen dit och åt frukt, så gick fort.
Väl i Gbg möttes jag av ett gäng vilsna ungdomar från hela Sverige (men främst Stockholm och Göteborg) som precis som jag ska till USA i höst. Eller några få skulle till andra ställen, såsom Nya Zeeland, Spanien, Canada, eller Japan, men 95% skulle till USA. 
Vi åkte buss ett tag och kom till typ kampingen eller stugplacet eller vad man ska kalla det där vi skulle bo över helgen. Jag fick dela rum med några trevliga bönor från Göteborg. Fick lite spader på deras dialekt, men men. 
Hela helgen satt vi typ och lyssnade på olika föreläsningar om vårat USA år, om allt från folk som redan varit på det som berättade, till hur man ska förbereda sig för året, och hur man ska bete sig i USA. Det va en hel del upprepning, har dels redan hört det mästa innan, men sen sa de typ samma sak på all föreläsningar så nu lär jag iallafall inte glömma det!
Vi åt även hela tiden, men mat säger man ju inte nej till! Jag va typ den ända vegetarianen, så min mat va specialgjord i köket, och jag en kock kom ut med den åt mig färdigupplagd, och den kocken slevade upp för ett helt fotbollslag på min tallrik, så svalt gjorde jag inte!
 
På lördagkvällen hade vi alla börjat lära känna varandra lite, och vi satt lpngt in på natten i en mysig soffa ihopträngda som satan! Vi skrattade, fotade, åt godis, pratade om våra förväntningar, våra liv och allt möjligt! Ett samtalsämne som höll i sig hela helgen va hur man säger beige, kex, kaviar och lakris. Jag som stockholmare tycker allt annat än min dialekt låter helt inte rätt, men så tyckte all, fast med sig egen dialekt. Alla som inte va stockholmare gaddade även ihop sig mot oss "08:or" och tyckte vi lät som "snobbar som trodde vi va mer världa än alla andra", haha, förstår inte vad de menar! Det va en väldigt mysig natt, och jag fick många nya vänner!
 
På söndagen va det bara att stoga upp, äta och städa sitt rum för att lämna placet. Vi va vid Göteborg central vid 11, och mitt tåg gick inte förren klockan 14, så jag och några andra som också behövde vänta tog en liten sväng i Göteborg. Vi hann gå vilse, se spårvagnar, driva med den konstiga göteborska dialekten och gå in på en Starbucks!
 
På vägen hem åt jag vattenmelon, alla på tåget kollade kontigt på mig när jag tog upp den ur väskan och började käka, vet inte om det var för att de va avundsjuka eller bara hade käkat glosoppa.. De va iallafall en fasligt god vattenmelon!
 
 


Vårt empire state var ju bäst!

2013-05-06 | 18:18:22

Comment on this post:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback