U.S. Embassy visit

Idag har jag varit på den Amerikanska ambassaden, eller idag, mer imorse. Va tvungen att gå upp klockan 5 på morgonen för att hinna dit till halv 8. Väl där fick vi vänta ett tag, sen fick man gå in en i taget (många andra som också ska åka som studenter va där). Det va sjukt hög säkerhetskoll, de kollade till och med under mina skosulor, och jag fick inte ha med min mobil in. Väl där inne fick man prata lite med olika personer om varför jag ska till USA, hur länge jag ska va där och om jag vet vart jag ska och så, och så fick jag lämna fingeravtryck. Allt gick egenom och jag kommer få mitt VISA, om jag bara skickar in en till bild på mig själv, hade tydligen missat att man skulle ha 2.. Hade bara en, så fick bakläxa och ska posta in en bild imorgon. Känns skönt att jag iallafall kommer få mitt VISA! Men har kämpat typ hela kvällen med att skriva ut den lilla bilden på mig själv i 5x5 cm, men min kassa skrivare kan inte pressa ut den i nån kvalitet at all! Blir randigt och färgen är typ slut. Cyklade till morfar och försökte hos han, men han hade också slut på bläck, men pappa ska skriva ut den på jobbet imorgon, så det löser sig.
 
I övrigt idag har jag inte gjort så mycket, efter ambassaden gick jag och mamma til söder, och köpte rökt tofu, den är ASGOD!!! Bästa på länge asso! Och vi mötte även mormor och åt typ brunch. Låg och solade på baksidan en timme här hemma med, va skönt, ska nog göra det imorgon med, så man får till nån bränna i år lixom! 
 
 
Bilden till vänster är den jag ska skicka in till Ambassaden som mitt andra profilfoto, dock utan redigering, man måste se min exakta ögonfärg och hudfärg och grejs, och bakgrunden MÅSTE vara vit, och jag måste kolla rakt fram och se normal ut, haha, sjukt mycket regler de har. 
 
Såg förresten en bra film ikväll, den hette "Friends with benifitts", asgammal jag vet, men har inte sett den förrens nu. Om du inte har sett den borde du göra det!
 


Åh haha du har bloggnamnet jag tänkt ha för när jag åker till usa i augusti D:
Vilken organisation åker du med? :D
Jag var på ambassaden 17 juni, fett läskigt haha, och jag fick mitt visa idag så dom var snabb med det! :)
Iaf så får jag väl försöka komma på nåt annat bloggnamn då ;@
hoppas du får ett awesome år i usa iaf! :D

2013-06-25 | 21:40:52

Comment on this post:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback