Up in the sky

Jag kollade just ut genom mitt fönster och såg att det hade spruckit upp lite mellan molnen, och jag såg stjärnorna! Så jag grabbade fort tag i min kamera och Ninnis stativ och sprang ut för att fånga vyn. Tyvärr va det lite för molnigt ändå, och lite ljust, och jag hade lite dåliga prylar, men jag tycker ändå det blev helt okej bilder för att vara min första stjärnfotografering!
 
Ungefär såhär såg det ut genom mina ögon.
 
Molnen strök runt, och stjärnorna hann röra på sig, så lång slutartid va jag tvungen att ha.
 
Här ser ni hur stjärnorna rör på sig, kameran stod helt stabild, så det beror inte på några skakningar som gjort att stjärnorna blivit streck, de flyttader helt enkelt på sig under bildens tid!
 
Ja, lite såhär såg min utsikt ut, men nu är det tyvärr molnigt igen, så ser inte längre några stjärnor.. Jag undrar om man ser samma stjärnor i USA som från mitt sovrumsfönster här i Sverige?



Comment on this post:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback