Old town in black & white

 
 
 
Idag har jag varit och fotat i Stockholm med Martin, en kille som också ska åka till USA med STS som jag träffade på förberedelselägret i våras. Vi fotar båda med Nikon och gillar att fånga samma typ av motiv på bild, så nu när han äntligen kom upp från hålan långt på andra sidan stan där han bor (okej är inte nån håla, men en mindre stad än Stockholm) så passade det perfekt att ta en fotorunda! 
Vi gick först från Plattan till Gamla stan, och där tog jag dessa bilder. Sen gick vi runt lite på Söder, gick upp till Katarinahissen, och sen till Stureplan där vi mötte upp hans pappa och lillasyster som vi skulle ta hand om ett tag. Vi fick även bilden då Martins pappa skulle på något möte och inte behöde den. Martin är ett år äldre än jag så han har körkort. Vi bestämde oss för att köra ut ur stan och hitta nån nice Thai restaurang, så vi irrade runt ett tag i förorterna innan vi hittade ett riktigt nice ställe! Efter maten åkte vi tillbaka till huvudstaden, och gick runt lite bara för att döda tid, jag köpte en present till Etienne som fyller 17 imorgon, och vi fotade lite i NK, lyckligt ovetande om att man inte fick fota där.. Men men, ingen sa nått, så då kan det inte ha gjort någon större skada!
Jag har haft en riktigt bra dag helt enkelt! Och det va riktigt kul att hänga med någon som är i precis samma sitts som jag, Martin har inte heller fått familj än, så vi kunde speckulera tillsammans! 
Hoppas han inte får åka innan mig, för jag hoppas vi kan fota igen nån dag, eller då ska vi ta nattbilder, i storstaden när allt är mörkt, och man kan leka mer med ljusen från alla bilar, hus och annat! Annars får vi ta det när vi kommer hem.



Comment on this post:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback