Japanese food night

Hej! Idag har jag hängt på Söder hela dagen. Först åkte jag in med min lillebror för att han behövde lite nya tröjor, och en frissör. Så vi gick runt en stund tills det var fixat. Sen gick jag till Eriksdalsbadet medans Patrik åkte hem. Såklart så började det spöregna precis när jag skulle gå dit, hade som tur var ett paraply, men det räddade inte precis mina skor och tights.. Men jag skulle ju ändå bada så skit samma tänkte jag. Väl i poolen haglade det, tills det övergick i spöregn, och sen skiftningar mellan sol och stora svarta moln, men det slutade aldrig regna helt. När jag hade 15 längder kvar av 40 (poolen är 50m, sp blir 2km) så började det åska, jag trodde badvakterna skulle tvinga upp alla ur poolen, så jag simmade fort som bara den för att hinna klart, vilket jag gjorde, på ny rekordtid tror jag, 45min! Man kanske borde simma i oväder oftare! 
För att mina skor och tights skulle torka ställde jag in dem i bastun, vilket faktiskt fungerade, visst skorna kanske inte va helt torra, men fullt tillräckligt!
 
När jag va klar på bades gick jag till Slusses och mötte upp John och Gabbi, vi gick omkring en stund och mötte sen upp Karin och Mona, vi gick till Tjärhovsplan, där vi mötte Jonna, och sen gick vi till vårt mål, Blue light oklahoma, Johns pappas restaurang! Det är en mysig liten Japansk restaurang högt upp på Åsögatan. Huset bjöd, eftersom Johns pappa en gång lovat att jag skulle få följa med dit och äta eftersom jag är så awesome! 
Vi fick alla sjukt god mat i kolosala mängder, verkligen gott! Eftersom jag va den enda vegetarianen fick jag egna rätter när de andra åt fisk, så fick mycket mer mat än dem, hehe!  Typ 8 sushis istället för typ hälften som de andra, värt!
 
Till höger ser ni mina vegetariska sushis, de va suuuuuupergoda!! Annars så delade vi på maten och plockade det vi ville ha typ från stora fat.
 
Nere till höger ser ni mina vegetariska tofukuber med någon typ av ingefära/koriander sås, bästa jag ätit på länge!
 
Till efterrätt tog jag en kopp grönt japanskt te, som serverades i en kopp med kinesiska på, haha!
Längst ner till vänster ser ni "toa-tofflorna", i Japan har man tydligen ett par speciella toffler för att gå på toa i!
 
Översta bilden är från toan, som är asball! Full med massa coola japanska gamla afisher! Nedre bilden är från promenaden till gamla stan för att ta tunnelbanan hem!
 


Vad heter john i efternamn?

2013-08-15 | 00:09:00

Comment on this post:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback